Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Sunday, April 18, 2010

Kesian Zahwah...sembe_ _ _.

Salam semua. Hari ni hari yang agak stress gak...bangun pagi tak la mengemas beriya...sebab kerja2 mengemas dan dibereskan semlm. Cuma hari ni bagi maintain je...Pukul 12.00 tgh hari da siap masak. Menu hari ni sawi goreng dan asam pedas ikan duri... Walaupun da siap masak kul 12, tapi aku baru je lepas melantak...lapar giler perut aku....

Apa taknya, en hassan keluar kul 11.00 pg sebab nak tolong adik dia si Apis...tah apasal tah kerata wish dia tak boleh nak start. Yang buat halnya si Zahwah, anak perempuan aku yg kecil tu....sembelit pulak hari ni....tak pernah2 kena cam tu...Aku rasa ni mesti kes tukar susu....Sblm ni aku ade n3 kan pasal Zahwah alergi..so aku ngan en. hassan buat keputusan tukar susu dia dari dumex dulux kpd isomil. Ingatkan selesai la masalah...tp masalah lain pulak jadinya.

Ini pengalaman pertama aku. Sblm nie abang ngan kakak dia pun pernah gak minum isomil, tak pulak ade masalah sembelit. 2 kali si Zahwah membuang. Sekali sikit je najis tu keluar...tp memang keras...menangis2 dia...agaknya lega sikit dia tertidur tp kejap je...sempatla aku mandi dan solat zohor..Ingat nak terus makan, tp dia da bangun...meragam lagi...meneran lagi...kali nie...lagi teruk nangisnya...kesian aku tengok...apa bole aku buat?, cuma tenang kan dia je...teran punya teran & bila aku cek, ha...banyak gak keluar, keras ada darah lagi...hai....kesian anak aku sorang nie...nampaknya macam kena tukar susu asal balik pulak .....bagi gak air masak, tapi dia tak nak....aku cair kan juga susu...tp budak mcm tu pun tahu...susu tu sedap ke tak...

Lepas membuang kali ke 2 tu...baru la dia tudur nyenyak... dapat la aku makan dengan tenang..dan sempat gak post benda nie...

Agak2 ko orang ade petua tak nak menyelesaikan masalah sembelit ni?...tolong2.



Zahwah 4 bulan baru pandai meniarap

5 comments:

  1. Salam, tak ada petua pulak nak dikongsikan.. tapi cuba Ayu bagi dia minum jus prune.

    Yaya dulu pnah kena sembelit smpi dikejarkan ke klinik. Pas tu en hubby siap picitkan b***** dia mcm org picit jerawat tu.. gedebukk! jatuh sebijik punyalah besar..

    ReplyDelete
  2. dulu najlaa ade gak sembelit nangis2 sakit, so mak lela soh sapukan minyak masak tu kat situ lebih kuang cam pelicir arrr so senang sket kua

    ReplyDelete
  3. mslh zahwah sama cam daniel ank mas,walaupun daniel menyusu badan penuh,selalu ada masalah sembelit,mas bagi minum air masak byk2, bila daniel dah pndai makan ,mas beri pisang yg dilenyek ngan jus prune,

    ReplyDelete
  4. terima kasih macam2 petua, pasal glukos tu lupa lak...terima kasih ayu. petua lela tu tak pernah ayu dengar, tapi mungkin bole cuba kot...
    air masak ayu da bagi tapi dia tak nak la mas, tak sedap agaknya...so rasanya kena campur glukos...terima kasih semua.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails