Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Sunday, April 11, 2010

Diet dengan pengambilan kalsium

Salam semua. Ko orang sarap pagi tadi, minum air ape? mesti teh tarik segelas ngan roti canai kan? kan? Apa kata lepas ni ko orang tukar teh tarik dengan susu, terutama bagi mereka yang nak kurangkan berat badan.

Ko orang percaya tak dengan mengambil kalsium 1,000 miligram setiap hari dapat mengurangkan berat badan sehingga 9kg. Tidak dinyatakan pula tempoh yang diperlukan. Ni aku terbaca kat mingguan wanita keluaran Julai 2004 la. Ini kerana pengambilan kalsium dapat mengurangkan pengeluaran hormon yang menghasilkan lemak.

Disebabkan aku rasa berat badan aku da bertambah selepas kehadiran Zahwah, maka aku cuba nak amalkan pengambilan susu, walaupun aku tak berapa suka sgt susu. Jadi aku ambil susu anlene berperisa coklat. Satu lagi, aku rasa lutut aku ni da sakit2 da...mcm orang tua pulak.

Tapi, susu yang nak diambil tu kenala susu berkalsium tinggi atau susu rendah lemak. Cuba ye, jangan tak cuba.

2 comments:

  1. sayer pun minum susu shake setiap pagi.. bila dah start diet ni,sis.. alhamdulillah.. rasa bertenaga sampai tghari..

    ReplyDelete
  2. salam, minum susu badan sihat & kuat

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails