Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Monday, May 10, 2010

Berpentanque di hari ibu.

Salam semua. Aku nak ucapkan selamat hari ibu utk ibu2 & juga yg bakal menjadi ibu..Saat hari2 ibu, ahad semalam, aku pulak berada di gelanggang pentanque manakala en. hassan bersama anak2 di rumah. Alhamdulillah kurang satu bebanan / tekanan yg aku hadapi. Debaran semalam akhirnya menempatkan aku naib juara kategori wanita.

Dikesempatan ini ingin aku merakamkan jutaan terima kasih kepada penyokong2 aku yg sanggup menunggu sampai ke final....terima kasih kepada kak min, ezreen, zai, jun dan dibah di atas sokongan kalian..tapi aku minta maaf lah sebab aku hanya layak bergelar naib juara sahaja...mungkin perlu lagi banyakkan latihan. Untuk Zai, walaupun kau tidak mara ke final, tp pada aku kau tetap single terbaik pasukan YPJ.

Kalau aku diberi pilihan, aku lebih selesa bermain secara bergu...dan bukan single. Sebab apa? sebab aku tak kuat utk berdepan dengan tekanan jika bermain scr berseorangan.

Mungkin sesetengah org menganggap permainan ini tidak mencabar spt permainan bola sepak, bola jaring, badminton dll. Tetapi sebenarnya pentanque ada cabaran & kemahiran yg tersendiri. Di mana anda perlu tentukan bila masa bola harus masuk @ memukul bola pihak lawan. Anda juga harus bijak mengawal emosi dan tekanan..kerana jika anda tidak bijak mengawalnya, kemungkinan balingan anda akan tersasar dr yg sepatutnya. Kemungkinan juga selepas bermain, kaki anda akan lenguh2 kerana berdiri lama sepanjang bermain. Mcm aku ni, x dpt tido mlm tadi pasal lenguh2 kaki.

Tamat acara pentanque, bola jaring pulak akan bermula Sabtu dan Ahad depan (15 & 16 Mei). Jom mana2 yg dok sekitar JB dtg la ke Kompleks Belia & Sukan, Larkin kalau nak bagi sokongan, terutama staf2 YPJ yg x de acara tu.

Aku sempat gak ambil gambar sepanjang perlawanan pentanque ni.


khemah urusetia





final (aku.....baju biru)

dr kiri; kak min, ezreen dan dibah
(promote blog sekali ezreen...hehe)

penangan pentanque

Sesiapa yg tak mengenali sukan pentanque, bolehlah baca artikel ini...SILA KLIK
atau post terdahulu yg pernah aku tulis.

4 comments:

  1. he..he..tima kasih ye kak ayu...sempat lagi promote i punya blog...mcm rasa malu2 orang lah pulak...walau apa pun kak ayu memang best..tahniah erin ucapkan utk kak ayu...

    ReplyDelete
  2. pentanque punya pasal, habis hitam tgn

    ReplyDelete
  3. wahhh hari ibu yg penuh happening...bersukan lagii erkkk...Selamat Hari ibu pd Ayu juga...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails