Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Saturday, May 15, 2010

Selamat Hari Guru



Salam semua. Esok 16 Mei 2010,
merupakan hari guru.
Di sini aku mengambil kesempatan untuk mengucapkan
SELAMAT HARI GURU
kepada semua guru2 di Malaysia.

Tak lupa juga buat guru2ku yang pernah mengajar aku
di ;
Sek. Ren. Keb Tenggaroh, Mersing
Sek. Men Tenggaroh, Mersing,
Sek. Keb. Mersing
& pensyarah2 aku di ;
POLISAS
UUM
Tanpa kalian semua, aku mungkin tak akan mencapai ke tahap sekarang.

Dan sekarang, aku pula menggalas tanggungjawab itu.
Apabila aku berada di sini, baru aku sedar
betapa sukarnya kalian mendidik setiap
anak murid agar menjadi insan yang berguna.

Untuk guru2 di luar sana,
teruskanlah usaha murni anda itu.
Semoga anda menjadi guru yang cemerlang.

Tak lupa juga, ucapan selamat hari guru buat
en. hassan.

Tak lupa juga, dengan berbesar hati, aku
ingin memberikan kad ucapan ini kepada
siapa2 jua sama ada follower aku @ bukan,
yang bergelar guru.

Kepada sesiapa yang bukan guru,
kalau nak ambil kad ini untuk ditujukan kepada guru2 anda,
silalah ambil & tujukanlah kepada guru2 anda.

Untuk itu, lagu ini khas buat guru2...
(minta anak murid tolong hayati sama ya lagu ni..)

Biarku Menjadi Lilin (Pelangi)


Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun sering kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri


4 comments:

  1. TQ ayu...ayu mengajar kat mana?
    selamat hari guru...semoga berjaya mendidik anak bangsa menjadi insan berguna...

    ReplyDelete
  2. terima kasih.. semoga kita menjadi guru yang dihormati..

    ReplyDelete
  3. selamat hari guru untuk ayu jugak...

    ReplyDelete
  4. PTAB; ayu ngajor kat kolej YPJ...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails