Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Thursday, May 13, 2010

4 golongan lelaki yg ditarik wanita....SIAPA?

Sewaktu di yaumal akhirat, terdapat 4 golongan lelaki yang akan ditarik oleh wanita bersama-sama ke neraka. Na'uzubillah...
Ini adalah peringatan untuk kaum lelaki agar memainkan peranannya dengan hak dan saksama serta berwaspada akan tanggungjawab yg harus dipukul terhadap wanita.
Siapa golongan lelaki tersebut?

1. Ayahnya
apabila si ayah tidak memperdulikan anak perempuannya, tidak memberi keperluan agama spt mengajar solat, mengaji dll, membiarkan anak tidak menutup aurat & hanya memberi kemewahan semata2. Maka si ayah akan ditarik oleh anaknya.

2. Suaminya
apabila suami tidak memperdulikan tingkah laku isterinya spt, pergaulan bebas, berhias diri utk org lain selain suami, tidak menutup aurat dll, walaupun si suami adalah orang yg alim (tidak meninggalkan solat, puasa & menurut segala perintah Allah SWT).

3. Abang2nya
apabila ayah sudah tiada, maka tanggungjawab menjaga maruah wanita (ibu & adik-beradik perempuan) jatuh kepada abg2nya. Jika mereka hanya pentingkan keluarganya malah membiarkan adik2 terjerumus ke kancah maksiat, maka si adik akan turut menarik abgnya ke akhirat kelak. Maka si abang akan di tarik oleh adik2nya.

4. Anak2 lelakinya
apabila anak lelakinya tidak menasihati ibunya yang melakukan hal2 yg haram menurut Islam, apabila si ibu membuat kemungkaran, mengumpat, dll, maka si anak akan dipersoalkan di akhirat kelak dan di tarik oleh ibunya ke akhirat kelak.


Maka,

Wahai Kaum Wanita,

kasihlah ayah anda, suami anda, abang2 dan anak2 lelaki anda,
jalankanlah perintah Allah SWT dengan bersungguh2 dan ikhlas.

4 comments:

  1. moga2 kita terselamat dari termasuk dalam golongan yang ditarik itu...amanah perlu dijaga..

    ReplyDelete
  2. tp laaa ni lelaki dan pompuan lebih kurang dahh..fashion rambut baju dah mcm2...aduhaiii..takutnyerr..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails