Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Tuesday, July 6, 2010

Untuk anak2 sekolah rendah,...susah nak ingat sifir?

Salam semua...pagi nie, dlm keta nak ke tampat kerja, cam biasa la aku akan bukak sinar fm. So topik kali ni yg dibincangkan oleh KE, SY & Krill ialah "tak sangka". Jadi, seorang pemanggil, memberitahu yg dia tak menyangka lagu ciptaannya semakin popular dan sering dinyanyikan di mana2 terutama di sekolah2.

Ko orang nak tahu tak lagu apa?...yg dimaksudkan ialah lagu sifir, yg dicipta oleh pemanggil ini iaitu Cikgu At. Dia mengilhamkan lagu ini apabila mendapati pelajar2 sukar utk menghafal sifir, tetapi senang mengingat lagu2 yg dimainkan di corong2 radio. Jadi, beliau telah menukarkan sifir ini dalam format nyanyian agar mudah diingati oleh murid2. Dan beliau juga menyelitkan nasihat berguna dalam lagu sifir ini.

Aku rasa cara ini dapat memberi kesan yang positif kepada pelajar terutama sekolah rendah.. So sapa2 yg ada anak di sekolah rendah tu, boleh la melakukan cara ini. Jadi aku ambil peluang ini utk search lagu sifir Cikgu At. Jom kita layan lagu yg aku jumpa nie...Dan rasanya, sape2 yg berminat mungkin boleh membuat pesanan dengan cikgu At nie...di nombor yg tertera dlm video ni..

Video ni..hanya utk sifir 6 je...ko org boleh la cari lagu sifir yg lain2 tu...



3 comments:

Related Posts with Thumbnails