Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Thursday, July 22, 2010

Zahwah bertukar pengasuh

Salam...Alhamdulillah semalam adalah merupakan hari pertama & pertama kali Zahwah bertukar pengasuh. Terasa senang hati aku ngan en. hassan lepas tukarkan pengasuh untuk Zahwah. Sebelum ni Zahwa yg baru 8 bulan tu dijaga di taska berhampiran rumahku sejak dia bayi lagi...Namun sejak2 kebelakangan ini, kami agak kurang berpuas hari dengan perkhidmatan yang diberikan.

Apa taknya, dr jauh lg da kedengaran suara anak aku tu menangis, terutama en. hassan la yg selalu balik lebih awal lepas habis sekolah. Dan bila kami ambik Zahwah balik, suara dia da mula serak akibat menangis x berhenti. Tempat pangasuh lama, nama je taska, tapi seorg je pengasuh, x de pembantu, ye la....mcm mana nak gajikan pembantu, x ramai budak yg dihantar ke situ....sebab satu persatu bawa anak dia kuar dr situ...akibat servis yg x memuaskan.... Sebenarnya aku x sampai hati nak ambil Zahwah & hantar ke tempat yg lain. Maklum la pengasuh lama tu, ibu tunggal yg sangat bekerja keras...mcm2 yg dia nak buat untuk menanggung hidup anak beranak, akhirnya jaga budak2 pun ala kadar je.....kesian sbnrnya aku ngan dia...tp nak buat cam ne...Pada aku anak aku lebih penting..

Semalam ambil Zahwah dr pengasuh baru...alhamdulillah, si kecik tu lebih ceria & lebih cergas, mungkin dapat tidur yg cukup siang hari...suara serak pun da beransur pulih...aku harap sgt2 agar zahwah mendapat layanan yg baik dr pengasuh baru...Amin.

2 comments:

  1. betul tu.. anak lbh penting.. kita mesti la nak yg terbaik untuk anak kita ye tak.. klu pengasuh jaga mcm nak tak nak je, nt jadi apa2 kat anak, kite yang susah...

    ReplyDelete
  2. semua parents nak kan yg terbaik untuk anak2 ada apa jua keadaan sekalipun. kalo dapat pengasuh yg dpt jaga anak kita seperti anak dia sendiri, alhamdullillah, kita nak p keja pun hati senang..tak yah nak risau2. moga zahwah selesa ngan pengasuh yg baru

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails