Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Friday, July 9, 2010

Zahwah demam...

Salam semua, semalam seharian x dapat aku nak berinternet. Bukan apa, terpaksa ambil cuti kecemasan, gara2 si Zahwah demam..

Aku ingat nak masuk keja lambat sikit lepas aku ngan en. hassan bawa zahwah gi klinik. Tp balik dr klinik, en. hassan x jadi nak gi keja sebab macam da lambat sangat, masa tu lebih kurang jam 9.20 pagi. Aku lak...emm pun jadi cam malas nak gi keja terus el je la...

Mujur juga aku cuti, memang si Zahwah ni demam sesungguh, melepek aje dia. Hingus , jgn cakap la, asyik keluar je......da la payah makan ubat. Lepas makan ubat pun, suhu badan x berapa nak turun, sebab tu la aku dok tuam ngan air sejuk. Ni kalau kat taska, tak tahula si pengasuh tu tuam ke tak?...

Di sebelah malam pulak, lepas makan ubat, dia muntah pulak...terpaksa la bagi ubat lagi, itu pun muntah lagi...risau aku...suhu badan tak turun, ubat x masuk. Aku bagi lagi, tapi kali ni bagi ubat demam je...takut2 muntah lagi...akhirnya kali ke- 3 baru dia x muntah...

Hari ni, pagi, sebelum gi keja sekali lagi bagi ubat, pun muntah jugak...akhirnya mintak pengasuh bagi ubat kat dia. Tak tahu lah cam ne zahwah hari ni...harap2 suhu badan dia hari ni turun...


tengok la, melepek je zahwah, sian kat dia....x larat nak senyum da.

4 comments:

  1. alo lo demam ...siannye nengok bebudak ni demam kan, takpe zahwah nak cpt besar la tu..get well soon yer

    ReplyDelete
  2. 2 minggu lepas firas demam panas...asal weekend aje dia demam....last2 aku bawak gie spital...so dia terus masukkan ubat bontot n aku gie mandikan...staf kat spital pesan....selalu mandikan dia..tak kiralah tengah malam klu panas mandikan aje...nanti dia akan cepat reda....lusanyer alhamdulillah firas dah ok...ubat kena makanlah...

    ReplyDelete
  3. sikecik akak pun baru ja lega demam, risau kalo anak2 demam, tambah2 cam sikecik akak tu, 24 jam menunggu dia, semoga zahwah cepat sembuh

    ReplyDelete
  4. ala siannye...jgn lupa makan ubat yer..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails