Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Tuesday, June 8, 2010

Aku benci Israel

Salam semua...Alhamdulillah, syukur & lega rasa hati bila kesemua aktivis2 bantuan kemanusian akhirnya selamat pulang setelah ditawan oleh rejim zionis....

Dan aku sangat berbesar hati & ingin mengucapkan tahniah di atas keberanian, kesanggupan, keikhlasan mereka kerana sanggup bersabung & mempertaruhkan nyawa demi membantu keperitan & penderitaan rakyat Palestin.

Dan aku ingin sangat2 mengucapkan terima kasih kepada aktivis2 & wira2 kita ini, kerana boleh dikatakan mereka adalah pencetus segala kemarahan & kebencian yg amat mendalam di hati seluruh warga dunia terhadap kejengkilan & kekejaman bangsa Israel laknat.

Aku percaya, mungkin sebelum ini, perasaan simpati & empati warga Malaysia khususnya yg beragama Islam sangat nipis. Dan mungkin juga ada dikalangannya langsung tiada apa2 perasan yang menyetuh hati mereka, sedangkan bangsa seagama kita sangat2 menderita di sana. Ada antaranya yg mana, suami yg kehilangan isteri, anak2 yg kehilangan ibu & ayah mereka, kemusnahan segala harta benda & segalanya serba kekurangan.

Dan tidak mustahil akan keluar dr mulut2 di kalangan kita......."kenapa kita susah2 nak tolong orang2 palestin, sedangkan rakyat kita sendiri ramai lagi yang susah yg perlu ditolong".

Tolonglah...sedarlah...jangan sekali2 anda mengeluarkan pernyataan sebegitu. Susah2 kita kat sini, kita masih lagi boleh mencari sesuap makanan, keadaan negara yg aman, tiada kedengaran tembakan di sana sini, & bebas utk bergerak kemana sahaja.

Oleh itu, aku ingin juga menyeru kepada warga malaysia, khususnya yg beragama Islam, marilah kita sama2 memboikot barang2 Israel. Apa tah lagi, ada kalanya kita sanggup mengeluarkan sejumlah wang yg banyak untuk membeli sesetengah barangan keluaran mereka yg kadang2, pd aku, x masuk akal dengan harga/nilai yg tinggi, yg sanggup kita keluarkan semata utk memiliki produk mereka itu utk kepuasan semata-mata. Jom sama2 boikot. Anda boleh klik di sini utk mengetahui barangan Israel.

Kenapa kita perlu boikot barangan mereka?
Kerana setiap wang yg anda keluarkan, seolah2 anda mempunyai saham utk membeli senjata & peluru2 hidup untuk menembak saudara2 kita di Palestin.

Cuba fikirkan sejenak
....
...
..
.
.
.

Bold Coffee of the Day in a To Go cup

Berapakah wang yang anda keluarkan untuk hanya membeli secawan kopi di starbucks?

Sedangkan anda boleh dapatkan kopi yg sama pd harga yg lebih berpatutan.

Dan adakah anda pasti akan kehalalan keluaran mereka?

....
...
..
.
.
.


Tahukah anda maksud disebalik logo ini?

bucks>>>>>duit

star>>>>>Israel

DUIT UNTUK ISRAEL???????

Jadi renung2kanlah...tunjukkan keperihatinan anda terhadap keperitan warga Palestin...
Dan aku sgt harapkan agar perasaan keperihatinan kita kpd warga Palestin & Kebencian terhadap Israel akan terus ada dihati kita..


9 comments:

  1. tak pernah beli ape2x kat starbuck..


    My latest entry : Pokemon Dah Tak Lagi Comel

    ReplyDelete
  2. Bangsa yahudi yg betul2 jahat dan kejam ialah mereka yg mengamalkan zionisme.Fahaman ini tlh menguasai dunia tanpa disedari oleh sebahagian bangsa yahudi yg bersepah tp berpusat di negara uncle sam.Mereka mengawal kewangan dunia hasil kecerdikan dan kebijaksanaan mrk...tp harus di ketahui bhw israel mendpt nama dari bani israil yg merupakan kaum nabi musa a.s yg sebahagiannya memang la amat jahat dan zalim krn setiap nabi yg diutuskan pasti akan dibunuh dan dibunuh......

    ReplyDelete
  3. walaupun kita tiada hubungan diplomatik dengan israel namun produk mereka telah masuk ke negara ini dan setiap rumah di Malaysia hingga kita merasakan hidup ini susah tanpa produk mereka.

    ReplyDelete
  4. saya pun benciiii!!! Israel durjana.. laknatullah...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails