Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Monday, March 22, 2010

Sukan Tarik Tali - Sekakap Mersing

Rasa malas bebenor nak edit blog ni...apa tak nye almaklumlah sibuk menjalankan tugas hakiki di kolej ni. Minggu lepas baru siap Markah Kerja Kursus 1 budak2 diploma.

Hari ni badan masih terasa sengal2 akibat Hari Jalinan Korporat KPYPJ di OBS Sekakap Mersing - 19 & 20 Mac yang lepas. Selepas habis pandang 2 bulan lepas, ini pertama kali melibatkan diri dgn aktiviti lasak..."TARIK TALI". Akibat tidak buat regangan terlebih dahulu, kedua-dua kaki ku kekejangan...Alhamdulillah masih boleh lagi berjalan, tak la terlalu teruk sangat dan dapat juga bersama-sama makan malam extravaganza....

Untuk acara tarik tarik, badan aku ni kecil je, tapi nak buat cam mana, semua ahli kumpulan aku kecil2 belaka, tak mustahil kumpulan kita orang kalah..(memang kalah pun), walaupun rasanya aku dah keluarkan kesemua tenaga.

Teknik permainan ini sebenarnya terletak pada 3 elemen iaitu: penempatan pemain, kekuatan tarikan - tangan dan pertahanan tumpuan kaki di tanah. Dan biasanya sesiapa yang mempunyai kekuatan paling kuat akan ditempatkan di hujung tali agar dapat menahan hujung tali ketika bertahan atau menghentak pada saat penarikan. Sebab tulah biasanya kita tangok, orang yang paling hujung tu mesti badannya besar2 belaka.

Sebenarnya aku tak lah pandai sangat bermain permainan ini. Bila masa nak bertahan & bila masa nak menarik, sepatutnya perlulah dibuat secara seragam dengan ahli2 kumpulan. Walau bagaimanapun aku rasa sukan ini memang menyeronokkan. :))

Tu dia...sekadar gambar hiasan....jangan marah en. saiful ye..


Ahli kumpulan memberi sokongan kepada kumpulan mereka.


Menunggu giliran untuk tarik tali....eik?...mak buyung sorang
tu nak tarik tali juga ke?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails