Sayangku

Sayangku

Jom laa... follow

Friday, December 25, 2009

Zahwah vs Nur

Kehadiran Zahwah benar2 menguji kesabaran aku. Emosi aku menjadi tak stabil...marah, geram, sayang, sedih silih berganti. Tidak spt 3 tahun yg lepas dengan hadirnya Zahrah...kali ini lebih mencabar lagi. Ya Allah, berikan lah aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi untuk melayan karenah Zahwah. Jadikan lah dia anak yang solehah.

Boleh dikatakan setiap hari, dlm hari2 berpantang, Zahwah sering menangis, dan tangisannya seolah-olah spt dicubit2....sekali sekali merah padam mukanya, sehingga aku jadi takut. Segala usaha aku lakukan untuk meredakan tangisnya...sapu minyak kat perut, takut dia kembung, berbuai dgn alunan kalimah Allah, susu da ku beri sekenyangnye, tapi tangisannye masih tak reda. Tidornye pun tak lena.

Keadaan Zahwah sangat berbeza dgn, Nur (sepupu zahwah) 3 hari lebih tua dari zahwah. Tak payah berbuai, bedodoi...kenyang susu sahaja terus lena. Tangisnye pun taklah sampai hilang suara, spt Zahwah.

Aku harap keadaan Zahwah hanya sementara, cukup la untuk tempoh berpantang. Org tua2 kata...kalau budak asyik nangis aje, perlu jaga2, jangan sampai sawan tangis. Itu yang aku tak mahu. Tak pe la zahwah, da besar nanti jadi budak yang baik ye...Amin.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails